Leren, brein en onderwijs

Moet je de leerling de ruimte laten om zelf te ontdekken en moet hij of zij de regisseur zijn over het eigen leerproces? Of moet je sturen en inspireren? En hoe zit het met bewegen en sport, met kunst en cultuur, met Bildung? Hebben jongens en meisjes op school eigenlijk een andere aanpak nodig omdat ze een andere hersenontwikkeling schijnen te hebben?

Tijdens de studiemiddag ‘Leren, brein en onderwijs’ gaat hoogleraar Neuropsychologie Jelle Jolles in op deze en andere vragen die van belang zijn voor de wijze waarop we ons onderwijs in de komende tien jaar willen gaan inrichten.

Voor wie:
Professionals in onderwijs en/of opvoeding, i.h.b. schoolleiders, bestuurders in po, vo en mbo; leraren en beleidsmedewerkers gericht op ‘onderwijsinnovatie’, en schoolpsychologen en pedagogen. De focus ligt deze middag op de pre-adolescent en adolescent, van 8 tot 18 jaar, in het regulier onderwijs.

Meer informatie en inschrijven: http://www.neuropsy-academie.nl/studiemiddag-leren-brein-en-onderwijs-onderwijsinnovatie-in-praktijk-10-mei-2019/

Kaart wordt geladen...

Datum/Tijd
Datum - 10 mei 2019
Tijd - 13:30 - 17:00

Locatie
Eenhoorn Amersfoort
Barchman Wuytierslaan 2
Amersfoort